Hoe kom je aan een kapsalon?

Kapper Ijsselstein

 

georganiseerde verzorging is de dagelijkse verzorging van lichaam, geest en ziel. Dit is niet langer een luxe, maar een recht dat moet worden gekoesterd. Als een man niet zorgvuldig met zijn haar omgaat, lijdt zijn hele voorkomen daaronder. Dames zijn het meest kieskeurig als het om hun haar gaat. Ze geven honderden en soms duizenden euro’s uit om hun haar perfect te laten zitten. Het kapsel moet passen bij de gezichtsstructuur. De haarstijl varieert van persoon tot persoon. Er zijn verschillende haarstijlen die in trek zijn. Sommige vereisen regelmatige bijwerken en andere worden gedaan als het al gestyled is. Weer anderen moeten regelmatig worden geknipt. Er is dus een breed scala aan stijlen om uit te kiezen.

Elke staat heeft verschillende wetten over hoeveel tijd een kapper mag doorbrengen in een salon met een vergunning. Meestal is dat twee uur, maar het kan ook één uur zijn als de kapper met belangrijke klanten werkt of als hij in een zeer concurrerende Skip-The- Chop salon werkt. Anderen werken zelfs zonder vergunning voor hun persoonlijke gemak.

Als iemand in een kapsalon wil werken, moet hij/zij een kosmetologielicentie halen. Alvorens de vergunning aan te vragen, moeten de haarstylist en andere stylisten van de kandidaat door de staat gecertificeerd zijn. Wie in een salon met vergunning wil werken, moet de vereiste vergoeding betalen, en wie al in een salon werkt, moet opnieuw een vergunning aanvragen. Wie een salon wil bezitten, moet de jaarlijkse bijdrage betalen, en een vergunning met het huidige adres bijhouden.

De stylist beslist wanneer en hoeveel het haar wordt geknipt, afhankelijk van de wensen van de klant. Een ervaren stylist overlegt altijd met haar klant voordat zij chemicaliën, kleurstoffen of highlights op het haar aanbrengt. Een goede stylist geeft altijd de grens aan tussen professioneel en persoonlijk gebruik van chemische stoffen. Patiënten moeten de stylist vertellen wat ze willen en zich op hun gemak voelen om de stylist te laten weten wat ze wel en niet willen.

De stylist moet de patiënt informeren over de uit te voeren procedures en de gevolgen van die procedures beschrijven. De patiënt moet een voorbeeld geven van de getolereerde pijn en de nare gewaarwordingen die kunnen optreden. Door de patiënt te vertellen over alle onaangename aspecten van de behandelingen kan hij de behandeling bondiger en vastberadener maken. De patiënte moet in gedachten houden dat de stylist haar haar kan vormgeven op de manier die zij wenst. De patiënte moet de stylist vertellen wat haar niet bevalt en waar ze niet aan denkt. De stylist moet dan een kapsel ontwerpen dat de negatieve aspecten minimaliseert en de positieve maximaliseert.

Het ontwerpen van de juiste haarsnit voor een patiënt is zeer uitdagend. Het vereist een goed begrip van de wensen van de patiënt. De patiënt moet de stylist vertellen wat ze wil. Probeer de patiënte uit te leggen wat ze niet mooi vindt aan haar haar. De stylist moet met de patiënt bespreken wat de patiënt wil en denkt dat ze kan krijgen van een knipbeurt.

De mening van de patiënte is zeer belangrijk. van haar gehoord dat ze haar haar niet mooi vindt knippen. Het zal moeilijker zijn voor de stylist om het met de patiënt eens te zijn. Een patiënt met een goede kijk op de wereld zou de discussie tussen de patiënt en de stylist op prijs stellen. De patiënte zou het op prijs stellen dat zij de gelegenheid krijgt haar ideale kapsel te bespreken, dat de stylist zou moeten produceren.

Stylisten en patiënten moeten een vriendschap ontwikkelen op basis van gemeenschappelijke interesses en esthetiek. De patiënte moet communiceren wat ze wil. De stylist moet naar de patiënte luisteren en proberen een kapsel te ontwerpen dat zij graag zou willen.

Patiënten willen tijd doorbrengen met hun stylist. Het moet een plezierige ervaring zijn. Het hebben van gemeenschappelijke doelen, zoals een kapsel, ooglift of andere toevoeging, kan de effectiviteit van de procedure verhogen en het knippen en stylen van het haar makkelijker maken voor zowel de patiënt als de stylist.

Hoewel het belangrijk is om naar een salon te gaan voor een knipbeurt en andere behandelingen, is het ook belangrijk om aandacht te besteden aan de belangrijke taak van de stylist. Het moet een veilige omgeving zijn. Als de salon gerund lijkt te worden door een oom die talloze vrouwen als model houdt, wees dan op je hoede om voor hen te werken. De stylist moet aandacht besteden aan de gezondheid van de mensen die in de salon werken. Het is hun taak om de veiligheid van de klanten te beschermen. Zorg ervoor dat de salon schoon is en veilig voor infecties.

Een goede stylist is belangrijk. Zij/hij zal weten welke kapsels bij uw gezicht passen. Zij weet wat goed staat en wat niet. Vaak denken nieuwe klanten dat de stylist hun haartype kent. Als dit niet het geval is, kunnen de spanningen oplopen en de dingen kunnen gekwetst worden. Vergeet niet dat u betaalt voor een knipbeurt en niet alleen voor een hairstylist.

Een deel van het plezier van een manicure is het comfort dat u uw haar door uw eigen persoon kunt laten doen. Als je een getrainde professional hebt die ook een klantenkring heeft, hoef je niet steeds dezelfde coupe te krijgen. De stylist bekijkt veel klanten en voorbeelden van wat goed zal staan bij elke persoon.

 

LEES MEER : 

You Might Also Like

Leave a Reply